ferie mortilmernee.dk Oplevelser Rejser sponsorerede indlæg steder jeg anbefaler Traveltip

Noget stort i sigte….

9. maj 2019

Annonce JYSK Rejsebureau

Vi skal noget vildt…. Noget som jeg næsten ikke kan sætte ord på, hvor fantastisk jeg føler det er….. Jer som følger mig, og som har været med over noget tid, ved hvor meget mit hjerte banker for USA, når man som barn har rejst her utrolig meget, og hvor de fleste af mine egne familie oplevelser ligger, så føles det særlig stort, når man sådan rigtig skal prøve det selv, at rejse der over med sin egen lille familie.

For halvandet år siden var vi i New York sammen – bare os 4. Min mand forelskede sig i byen, lige så stort som mig. Som Jesper så tydeligt beskriver det. “Det man ser i film, de store bygninger, gaderne, Central park ALT…. Det ER virkelig sådan, den by lever og ånder og er bare helt helt speciel.

Siden vi kom hjem fra denne tur, har vi så gået med drømme og planer om, at komme tilbage, samt at udvide rejsen “lidt”.

Og det er så her JYSK REJSEBUREAU kommer ind i billedet. For os er det at rejse til USA, altså ikke det samme som at pakke bilen og køre Syd på, der er bare så mange flere ting der skal passe sammen, fly afgange, leje af bil, hotel bookinger, oplevelser og en masse generel information, som man bare ikke selv har en jordisk chance for at holde styr på. Jeg har jo altid, bortset fra New York turen, haft mine forældre i baghånden, fordi de har været med. Og derfor også trukket på deres erfaring, og ladet dem om alle de der seriøse ting der skulle bookes.

Men ikke denne gang, denne gang er vi på egen hånd, vi skal ud og skabe vores helt egen tur, og vores helt egne minder, i landet som holder mit hjerte så tæt.

Jysk har derfor været vores valg, i forhold til at være dem der “holder os lidt i hånden”. Jysk har eksperter der sidder på alle de dele af verden som de tilbyder rejser til, og vores seje ekspert hedder Henrik. For godt 10 måneder siden startede min dialog med Henrik, vi begyndte at snakke om hvor turen skulle gå hen, hvilke byer vi ville besøge, hvornår på året vi ville rejse og i det hele taget, alle vores ønsker og forventninger, således Henrik kunne konstruere den mest optimale rejse for os.

Så snart der blev åbnet for booking af flybilletter for vores rejse tidspunkt, havde jeg en tæt dialog med Henrik.

Rejsen starter i Las Vegas, hvor vi har 5 overnatninger – her skal vi naturligvis også ud til Grand Canyon og Hoover Dam undervejs. Men der bliver også plads til at bade, opleve Las Vegas, og så har vi booket et show. Vi skal bo på Excalibur på The Stip… Det blir fantastisk.

Billedet er lånt HER.

Vi har bil alle 5 dage, så vi tager det som vi har lyst til. Efter disse dage kører vi selv videre til Los Angeles hvor vi også har 5 overnatninger. Her skal vi bo på The Luxe på Sunset Blvd. Et virkelig lækkert og typisk art deco hotel i LA, jeg er så vild med den stemning der er her, og ligeledes beliggenheden. Med base her, kører vi ud og ser lige hvad vores LA hjerter begærder, Venice Beach, Malibu, Santa Monica, Disney, Universal Studios, Paul Getty Museum, Hollywood og meget meget mere…… Åh jeg glæder mig….

Efter 5 vidunderlige dage sætter vi kurs mod New York, hvor vi slutter af med 4 skønne dage. Det gør vi fordi vi simpelthen er vilde med New York, men også for at bide hjemturen en anelse over. Flyveturen fra LA til New York tager små 6 timer, og her fra ca 7-8 timer til London, hvor vi så igen skal videre mod Billund. Så vi synes det var helt perfekt, at gøre stop i byernes by, inden vi igen drager hjem.

I New York skal vi bo på The New Yorker, som ligger meget centralt. Sidst vi var der ovre, boede vi 100 meter fra Time Square, hvilket var virkelig fedt, men denne gang har vi beliggenhed lidt mere midt i det hele, således vi har nogenlunde samme afstand til Lower Manhatten, som vi har til Time Square. Vi har også planer om, at vi skal udforske noget mere af Brooklyn denne gang, og ellers skal vi naturligvis sejle ud forbi Frihedsgudinden, spise frokost i Central Park, besøge The MET og ellers bare nyde at være tilbage.

Billedet er lånt HER.

Men når man nu skal på sådan en større rejse, så har jeg det virkelig rart med, at vi har en back up i JYSK REJSEBUREAU, at de har booket alle flyafgange, hoteller og bil udlejninger for os, således vi altid har et sted at ringe hen, hvis der skulle være nogle spørgsmål, eller hvis der er noget der skulle give problemer “over There”. Jeg ELSKER at rejse, og vi elsker selv at stykke vores rejser sammen, hvilket vi også fuldstændig har gjort her, vi har blot ladet os guide og fået hjælp, til alle de der ting, som godt kan virke håbløst uoverskuelige, når man skal booke sådan en rejse.

Henrik har også lige været den der mindede os om, at vi skal have tjekket vores pas, de må nemlig ikke udløbe før 6 måneder efter hjemkomst, og man skal huske og bestille esta osv osv osv. Der er mange ting i sådan en rejse, man skal være OBS på.

Men nu er rejsen booket og alt er klar. Nu er det kun op til os, at få styr på ESTA, få nyt pas, som viste sig at være nødvendigt, og ellers så småt begynde at planlægge alle de dejlige ting vi nu sammen skal opleve. Rejsen bliver i starten af efteråret i år.

Jeg kan med sikkerhed sige hvis man har lyst til at rejse ud i verden, ud på nogle af de destinationer, hvor det måske føles en anelse uoverskueligt at gøre det hele selv, så er JYSK REJSEBUREAU stedet hvor man får en helt fabelagtig hjælp og guidening. Det her bliver vores første rejse med dem i ryggen, men jeg forudser mange skønne rejsemål i fremtiden, hvor vi skal have dem “med” på rejsen…… Jeg har også et stort ønske om at vende tilbage til Vietnam med min egen familie, gense mange af de steder jeg oplevelede med en rygsæk i mine unge år….. Men det tager vi senere. Lige nu, der glæder vi os stort til vores første rigtige USA rejse sammen 🙂

Trine Brunsvig
    9. maj 2019 at 20:05

I skal bruge nogle tid i Williamsburg. Der var simpelthen så hyggeligt. Rigtig gode butikker, street art, gode cafeer og et lille samfund i samfundet. Jeg var vild med det. Du skal glæde dig til MET – et af de mest fantastiske museer jeg nogensinde har besøgt – lyder som den mest fantastiske tur, gid det var mig

Mortilmernee
      11. maj 2019 at 20:08

Tak Trine, det skal jeg notere mig 🙂

Warning: Undefined variable $consent in /customers/e/3/5/mernee.dk/httpd.www/wp-content/themes/alder/comments.php on line 38